Optymalne promowanie postów

Promowanie postów na Facebooku jest często wybieraną formą reklamy oferowanych produktów i usług. Jest to o tyle korzystne rozwiązanie, że nie trzeba inwestować od razu wysokich kwot. Istnieje wiele możliwości targetowania konkretnych treści. Kieruje się je do wybranych z góry grup. Jeżeli nie ma się pewności, która grupa powinna być docelową – powinno się przetestować kilka możliwości. Następnie wybierać jedną, najbardziej sprawdzoną konfigurację. Zanim jednak przystąpi się do ustawień, należy zapoznać się z wymaganiami, które muszą być spełnione.

Optymalne promowanie postów

Co można promować na Facebooku?

Dla małych i średnich przedsiębiorstw wystarczające są niewielkie nakłady. Dla przetestowania możliwości promowania stosuje się często linki. Mogą one kierować do stron zewnętrznych, blogów, czy bezpośrednio sklepu online. Link z całą pewnością są bardziej skuteczne, niż promowanie polubień na portalu. Do promowania powinno wybierać się treści, które do tej pory cieszyły się największym zainteresowaniem. W tym przypadku bardziej opłacalne jest inwestycja większej kwoty w pewny post, niż rozbicie jej na kilka mniejszych.

Kilka możliwych opcji promowanie

Wiele osób decydujących się na promowanie postów, chce to uczynić szybko. Jednak droga na skróty nie wygeneruje przychodów. Może się to skończyć jedynie niepotrzebnym wydawaniem pieniędzy, bez realnych korzyści w dalszej perspektywie. Działania promujące produkty i usługi należy skierować do odpowiedniej grupy odbiorców. Jeżeli jest ona już dobrze znana, na podstawie aktywności pod innymi postami – sprawa jest dość prosta. Po zakończeniu każdego promowania, użytkownik może sprawdzić wśród jakiej kategorii wiekowej dany post cieszył się największym zaangażowaniem. Najlepiej porównać wyniki z kilku ostatnich kampanii, na niewielkich kwotach. A dopiero przy zyskaniu pewności, zainwestować więcej. Kierując się statystykami z ostatnich kampanii warto edytować poszczególne grupy odbiorców. W ten sposób dokonuje się optymalizacji kolejnych działań promocyjnych.