Optymalizacja stron internetowych pod Google Voice Search.

Warto zaznaczyć, że w dzisiejszych czasach na coraz to większej popularności (zwłaszcza wśród użytkowników urządzeń mobilnych) zyskuje usługa polegająca na wyszukiwaniu głosowym. W jaki zatem sposób powinno odbywać się pozycjonowanie stron www pod wyszukiwanie głosem?

Google Voice Search – co to takiego jest?

Google Voice Search to rodzaj usługi Google. Opcja ta umożliwia wypowiedzenie na głos interesującej użytkownika frazy bądź pytania zamiast wpisania ich w pole wyszukiwania wyszukiwarki Google. Aby tego dokonać należy nacisnąć mikrofon, który znajduje się obok pola tekstowego. Podobnie jak w przypadku zapytań wpisywanych ręcznie po zadaniu pytania w wyszukiwarce pojawi się lista z stron, na których odnajdziemy odpowiedzi.

Optymalizacja stron internetowych pod Google Voice Search.

Pozycjonowanie stron pod wyszukiwanie głosowe, na co należy zwrócić szczególną uwagę?

Jak wiadomo pozycjonowanie stron, czyli tak zwane SEO polega na podjęciu takich działań, które pomogą nam w tym, aby strona internetowa naszego przedsiębiorstwa znalazła się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce. W przypadku optymalizacji pod wyszukiwanie głosowe należy pamiętać o tym, że zapytania głosowe są zdecydowanie dłuższe niż zapytania tekstowe. Dlatego tez na wyższych pozycjach w wyszukiwarce będą znajdować się te strony, na których znajdują się bezpośrednie i precyzyjne odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie. Dlatego też w przypadku pozycjonowania strony pod Google Voice Search należy przeanalizować zawartość witryny, aby sprawdzać czy znajdują się na nich potrzebne informacje, które będą stanowiły odpowiedzi na pytania zadane przez użytkowników. Dobrym rozwiązaniem może okazać się np. utworzenie sekcji FAQ, czyli odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Warto również pomyśleć nad tym, aby w witrynie znajdowały się podstawowe definicje czy też pojęcia, które są często wyszukiwane. Krótkie frazy kluczowe doskonale sprawdzają się w przypadku tradycyjnego wyszukiwania, natomiast przy optymalizacji stron pod wyszukiwanie głosowe nie zaleca się ich stosowania.